social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

يكشنبه1401/8/15

09:03:5

276

اجرای طرح طا‌ها

بازرسی از مراکز عرضه کالا ۱۶ درصد در خراسان جنوبی افزایش یافت

سرپرست اداره کل استاندارد خراسان جنوبی از افزایش ۱۶ درصدی بازرسی از مراکز عرضه کالا در ۶ ماهه نخست امسال با اجرای طرح طا‌ها در استان خبر داد.

فریده صادقی گیو سرپرست اداره کل استاندارد خراسان جنوبی در مصاحبه ای با باشگاه خبرنگاران گفت در نیمه نخست پارسال ۲ هزار و ۵۰۷ بازرسی از مراکز عرضه کالا و ۶۱ نمونه برداری صورت گرفته است و افزود : در ۶ ماهه نخست امسال نیز با اجرای طرح طا‌ها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) ۲ هزار و ۹۱۶ بازرسی از مراکز عرضه کالا انجام شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۱۶ درصدی داشته است.

او با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۵۷ نمونه برداری انجام شده است اظهار کرد: نمونه برداری از کالا‌هایی مانند گلاب، خرما، محافظ الکترونیکی، سیم و کابل، روغن موتور و روغن هیدرولیک انجام شده است.

صادقی گیو با اشاره به اینکه طرح طا‌ها از سال ۱۳۸۴ در حال اجرا است ادامه داد: با اجرای طرح طا‌ها بازرسی از واحد‌های غذایی و کشاورزی، ساختمانی و معدنی، شیمیایی، خودرو و نیرومحرکه، مکانیک و برق و الکترونیک صورت گرفته است.

سرپرست اداره کل استاندارد خراسان جنوبی عنوان کرد: هدف از اجرای طرح طا‌ها کنترل بازار و ناامن کردن بازار برای توزیع و عرضه کالا و اقلام غیراستاندارد است.