social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

دوشنبه1401/10/19

14:20:1

127

مصرف انرژی مرغداری های خراسان جنوبی رصد می شود

جلسه ی هم اندیشی در خصوص مصرف انرژی مرغداری های سطح استان به همت اداره کل استاندارد خراسان جنوبی با حضور اعضاء برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد خراسان جنوبی امروز دوشنبه نخستین جلسه ی هم اندیشی در راستای میزان مصرف انرژی مرغداری های سطح استان به شماره استاندارد 19582 ( واحد مرغداری معیار مصرف انرژی در فرآیندهای تولید ) با حضور دستورانی ، سرپرست اداره کل استاندارد خراسان جنوبی ، کارشناسان مرتبط و  مدیرانی از جهاد کشاورزی استان و مرغداری ها و .....در محل اداره کل استاندارد استان برگزار شد.

در این جلسه کارشناس انرژی اداره کل استاندارد با اشاره به اینکه استاندارد شماره 19582 از فروردین سال 1400 اجباری شده است ،  گزارش کاملی در خصوص وضعیت معیار مصرف انرژی مرغداری ها ، اهمیت پیگیری و الزامات مرتبط با آن را ارائه کرد و گفت با توجه به اهمیت مقوله انرژی، استاندارد سازی مصرف بهینه مرغداری ها در دستور کار قرار گرفته است ،  سپس نماینده سازمان جهاد کشاورزی از اقدامات انجام گرفته در این خصوص توسط این سازمان توضیحاتی را بیان کرد.

در ادامه این هم اندیشی و نشست ، مشکلات و چالش های فرآروی اجرای این استاندارد در استان عنوان گردید و در خصوص ارائه راهکار برای اجرای هر چه بهتر آن ، نظراتی توسط اعضاء عنوان شد.
در پایان جلسه مقرر شد جلسه آتی با حضور تمامی مدیران مرغداری های مشمول فاز اول اجرایی قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی استان برگزار ، تا بتوان موارد قانونی این استاندارد را کاملا بررسی و نحوه آشنایی و کار با سامانه انرژی جهت تسهیل کاربران آموزش داده شود  .