social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

شنبه1401/10/17

17:23:0

172

استاندارد خراسان جنوبی

دکتر دستورانی: خط قرمز استاندارد، سلامت مردم است

دکتر دستورانی صبح امروز از واحد تولیدی مواد غذایی خروشی با هدف نظارت بر تولید و بررسی شرایط استاندارد در واحد مربوطه ، بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد خراسان جنوبی در اولین روز از شروع هفته ، دکتر دستورانی سرپرست استاندارد خراسان جنوبی از واحد تولیدی خروشی تولیدی همبرگر - .با هدف نظارت بر اجرای قوانین استاندارد و مشکلات داخلی مجموعه از تمامی قسمتهای واحد تولیدی - آزمایشگاه ، خط تولید ،  انبار و .... واقع در شهرک صنعتی بیرجند بازدید کرد .
دکتر دستورانی در این بازدید خاطرنشان کرد : مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی موظف هستند منبعد گزارشات ثبت شده روزانه واحد مربوطه را در پایان هر ماه  به اداره کل استاندارد جهت بررسی کارشناسان مربوطه ارجاع دهند و متذکر گردید که خط قرمز استاندارد ، سلامت مردم و تولید کالای باکیفیت است و در این خصوص تمام همت و جدیدت خود را بکار خواهیم بست و با واحدهای متخلف برخورد قاطع و همچنین تولیدات غیر مجاز و غیر استاندارد واحد ،  جمع آوری و خط تولید آن پلمپ خواهد شد .
سرپرست اداره کل استاندارد خراسان جنوبی همچنین به وظیفه خطیر مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت :  آنان بعنوان نمایندگان و بازرسانی از استاندارد در واحد مربوطه هستند که میبایست تمام تخلفات صورت گرفته در تولید را دقیق و بر اساس گزارش های ارسالی به استاندارد جهت افزایش کیفیت محصول تولیدی و جلوگیری از تخلفات مجدد واحد منتقل کنند و هیچ کوتاهی و قصوری را در این راه پذیرفته نخواهد شد.
وی نیز متذکر شد از آنجایی که نظارت استاندارد ارتباط مستقیم با مقوله سلامت مصرف کنندگان دارد منبعد در راستای جلوگیری از تضییع حقوق عامه ، نظارت بر واحدهای تحت پوشش اداره کل استان را بیش از پیش افزایش خواهیم داد .
دکتر دستورانی در ادامه بازدیدش از واحد تولیدی به سخنانش اینگونه افزود  : ما از واحد تولیدی تا حدمرزی حمایت میکنیم که سلامتی مردم را در جامعه بخطر نیاندازد و در غیر این صورت عین قانون برخورد و اجرا می شود.
در این بازدید تولیدات ، خط تولید ، انبار ، سردخانه ها ، دستگاههای تولید ، آزمایشگاه ، نتایج حاصله آزمون های واحد مربوطه و کالیبراسیون دستگاههای مرتبط ، مورد بررسی و بازدید قرار گرفت و به واحد تولیدی فرصتی جهت رفع نواقص موجود در خصوص مشکلات بوجود آمده داده شد که  در صورت محقق نشدن و برطرف نشدن نقص های فنی تولید در فاصله زمانی مشخص شده ، با واحد برخورد جدی بر طبق قوانین می شود .

 

تصاویر