social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

پنجشنبه1401/5/27

08:17:2

274

مرکز پژوهشی تقاضا محور منطقه‌ای خراسان جنوبی افتتاح شد

 مرکز پژوهشی تقاضا محور منطقه‌ای خراسان جنوبی به عنوان آزمایشگاه مرجع و کلینیک استاندارد با حضور رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی رئیس پژوهشگاه استاندارد ایران روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح این مرکز گفت: تاکنون ۱۱ پژوهشگاه استاندارد (گروه پژوهشی تقاضا محور منطقه‌ای) در کشور راه‌اندازی شده است و دوازدهمین پژوهشگاه نیز امروز در استان خراسان جنوبی افتتاح شد.

علی‌اصغر صباغ الوانی، هدف از راه‌اندازی این مرکز پژوهشی را استقرار نظام استانداردسازی در کشور با استفاده از ظرفیت‌های موجود و نخبگان دانشگاهی ذکر کرد و افزود: با توجه به ظرفیت‌ محصولات استراتژیک و مهم خراسان جنوبی اعم از زعفران، زرشک، عناب و معادن این مرکز پژوهشی ایجاد شده است.

وی یادآور شد: به‌طور حتم محصولاتی که برخوردار از استاندارد باشند و اعتبار سازمان ملی استاندارد را کسب کنند در مناسبات بین‌المللی به‌راحتی در تجارت مورد توجه قرار می‌گیرند از جمله زعفران که از استاندارد اجباری برخوردار است، کمک می‌کند به تولیدکنندگان و صادرکنندگان که محصولات‌شان را با آرامش و اطمینان بیشتری به فروش برسانند.

رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت با بیان اینکه این پژوهشگاه ارتباط تنگاتنگی با متخصصان استان در راستای منافع کل کشور خواهد داشت گفت: تدوین‌ استانداردهایی براساس استانداردهای پژوهش‌محور را در این مرکز خواهیم داشت.

وی ادامه داد: این آزمایشگاه می‌تواند نظام یکپارچه‌ای را در میان آزمایشگاه‌های کل کشور ایجاد کند تا محصولات مختص استان با کیفیت مطلوب‌تری در سطح کشور توزیع یا به خارج از کشور صادر شود.

صباغ الوانی گفت: در راستای سیاست‌های کلان سازمان ملی استاندارد و استقرار نظام استانداردسازی، کل شرکت‌های بازرسی رصد می‌شوند تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت دانشگاهی و جوانان در راستای بیانیه گام دوم انقلاب بهترین کیفیت را در بخش کالا و خدمات احیا کنیم.

سه آزمایشگاه فرآورده‌های نفتی و مشتقات، مواد غذایی و مصالح ساختمانی در پژوهشگاه استاندارد خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند.