social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

چهارشنبه1402/12/23

09:24:1

65

ارزیابی رستوران‌ها در طرح عیدانه استاندارد خراسان جنوبی

بازرسان طرح عیدانه با حضور در رستورانهای شهرستان بیرجند، رستوران های این شهرستان را با چک  لیست ابلاغی سازمان ملی استاندارد ایران، ارزیابی کردند.
به گزارش روابط عمومی، بازرسان طرح ویژه عیدانه نوروزی و رمضان سازمان ملی استاندارد ایران در اداره کل استاندارد خراسان جنوبی با حضور در رستورانهای شهرستان بیرجند و بررسی آنها، فرم چک لیست ارزیابی رستوران‌ها را تکمیل کردند.
در این بازرسی بر اساس چک لیست ارسالی از سوی سازمان ملی استاندارد ایران،  الزامات تهیه، فرآوری پخت و نگهداری مواد غذایی، الزامات پذیرش سفارش و تحویل غذا، الزامات پذیرایی سرو میز، الزامات غذای بیرون بَر، ویژگی‌ها و شرایط عمومی بهداشتی، سقف، دیوارها، کف، ایمنی و ... مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرند.
قابل ذکر است طرح ویژه عیدانه از 15 اسفند سالجاری تا 15 فروردین 1403 در تمام کشور در محورهای ارزیابی هتل‌ها، فرودگاه ها، فروشگاه های زنجیره ای، مراکز پذیرایی، مراکز اقامتی بین راهی، میادین میوه و تره بار، خدمات قالیشویی و مراکز فروش شیرینی انجام می‌شود و در پایان طرح، کلیه اطلاعات و بازخوردها های دریافتی، برای بررسی، جمع‌بندی و نتیجه گیری به سازمان ملی استاندارد ایران ارسال می شود.