social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

رویدادهای مهم

بيشتر

يكشنبه1399/12/10

10:41:5

367

بازار داغ پایان سال طلای شهرستان فردوس کنترل می شود

مدیر کل استاندارد خراسان جنوبی از اجرای طرح بازرسی و نظارت بر واحدهای تولیدی و عرضه مصنوعات گرانبها (طلا) در شهرستان فردوس خبر داد.
محمد رضا مروی مقدم ، مدیر کل استاندارد خراسان جنوبی  ضمن اعلام این خبر گفت : از ابتدای اسفند ماه ، بازار طلای شهرستان فردوس با همکاری اتحادیه صنف طلا و جواهر شهرستان مورد بازرسی و کنترل قرار گرفته است .
وی با اشاره به اینکه کنترل عیار مصنوعات طلا و فلزات گرانبها بر اساس قانون برعهده سازمان ملی  استاندارد است، افزود: هدف از آزمون مصنوعات طلا، بهبود فرآیند کیفیت تولید و بالا بردن سطح آگاهی عمومی و حمایت از مصرف کننده است.
ایشان ادامه داد در راستای جلوگیری از عرضه مصنوعات فلزات گرانبها با عیار پایین‌تر از استاندارد و همچنین مقابله با عرضه مصنوعات طلای قاچاق در سطح بازار ، بازرسی ، کنترل و نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی و عرضه مصنوعات گرانبها با حضور کارشناسان اداره استاندارد فردوس انجام می شود.
 
مروی مقدم ، مدیر کل استاندارد خراسان جنوبی تاکید کرد: شهروندان باید در زمان خرید طلا به کد شناسایی استاندارد آن محصول دقت کنند و در صورت وجود هرگونه مشکل می توانند مراتب را از طریق تلفن ۱۵۱۷ واحد رسیدگی به شکایات مردمی استاندارد،  به این اداره کل اطلاع دهند.