social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

شنبه1402/1/12

08:12:4

74

برگزاری 5 کمیسیون ماده 42 در خراسان جنوبی

برگزاری جلسه  5 کمیسیون ماده 42 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد در خراسان جنوبی در سال گذشته برای واحدهای تولیدی استان انجام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد خراسان جنوبی  تعداد 5 کمیسیون ماده 42 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد برای 32 واحد تولیدی متخلف در استان طی سال 1401 برگزار شد .

 این جلسات  با حضور مهدی دستورانی سرپرست اداره کل استاندارد استان، نماینده دستگاه قضا، نماینده سازمان صمت، نماینده ی اتاق بازرگانی و اتاق اصناف  و ...انجام  و در مورد تخلف مربوط به واحدهای تولیدی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری که  نتایج آزمون آنها مغایر با استاندارد مورد نظر بوده ، تصمیم گیری گردید.

گفتنی است کمیسیون ماده 42 با ترکیب اعضا مشخص شده در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، حسب مورد تشکیل و به موارد تخطی مشخص شده در این قانون رسیدگی می کند و با ملاحظه شرایط و امکانات خاطی و دفعات تخلف، در صورت احراز جرم، مراتب را به مرجع قضایی ذیصلاح ارجاع می دهد و در سایر موارد، مصوبات کمیسیون شامل تذکر و اخطار، اخذ تعهد، جریمه متناسب با تخلف، جمع آوری محصول از سطح بازار، الزام به بهسازی و اصلاح، فروش فرآورده های توقیفی، امحاء کالا، و در نهایت تعطیلی واحد تولیدی یا خدماتی می باشد.

 

تصاویر