social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

دوشنبه1401/11/10

17:36:3

121

استاندارد خراسان جنوبی

با کم فروشی برخورد قانونی می شود

در واحدهای تولیدی شهرستان فردوس طرح پایش کم فروشی محصولات پیش بسته بندی شده در محل تولید ، توسط کارشناسان و بازرسان استاندارد با استفاده از تجهیزات و ابزار دقیق، در حال بررسی است.

به گزارش روابط عمومی استاندارد خراسان جنوبی طرح پایش کم فروشی (کنترل وزنی )در شهرستان فردوس با هدف  کنترل وزنی و ممانعت از کم فروشی و بررسی برچسب گذاری فرآورده  در حال پیگیری و انجام است.
این طرح در همه واحدهای تولیدی استان به صورت مرحله ای در حال بررسی است و اساس آن پایش وزنی و بررسی برچسب گذاری محصولات بسته بندی است که بدین صورت فرآورده های کمی غذایی و بهداشتی و.....از واحدهای تولیدی و مراکز عرضه نمونه برداری می شوند و با استفاده از تجهیزات و ابزار دقیق کمی استاندارد مورد آزمون وزنی خالص قرار می گیرند و با توجه به این که پایش کمیت کالاهای مورد استفاده عموم، به ویژه کالاهای اساسی جزو اولویت های اصلی استاندارد و حفظ حقوق مصرف کننده است، اجرای طرح به صورت مستمر ادامه دارد .

این طرح در فردوس در حال اجراست و از چندین واحد تولیدی در این خصوص جهت آزمون نمونه برداری شده است. در صورتی که تخلف و مشکلی از لحاظ بسته بندی وزنی در تولید و برچسب گذاری مشاهده شود ،طی 15  روز به واحد تولیدی برای رفع مشکل ، مهلت داده می شود و در پایان زمان مقرر ، دوباره از محصول نمونه برداری میشود
قابل ذکر است  این طرح تا پایان سال با هدف  مقابله با کم فروشی  و ممانعت از درج موارد گمراه کننده بر روی بسته بندی کالا ادامه دارد و در این خصوص تاکنون بیش از 21 واحد تولیدی صنایع مادر و مطرح استانی مورد ارزیابی کمیتی قرار گرفته است