social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

يكشنبه1401/11/9

13:22:3

273

در آستانه فرارسیدن دهه فجر

حضور دکتر دستورانی در برنامه رادیویی و تلویزیونی پرسمان


صبح امروز سرپرست اداره کل استاندارد خراسان جنوبی در برنامه زنده تلویزیونی و رادیویی پرسمان خراسان جنوبی حضور پیدا کرد
.

به گزارش روابط عمومی مهدی دستورانی سرپرست اداره کل استاندارد خراسان جنوبی در آستانه فرارسیدن دهه مبارک فجر ، صبح امروز با حضور در برنامه  رادیویی و تلویزیونی پرسمان با موضوع ابزار توزین و سنجش ، ضمن اشاره به قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد گفت : در خصوص بحث کمیت در مواد قانونی نظام استاندارد به کرات به موضوع کمیت در کنار کیفیت اشاره شده است و در این خصوص و با هدف حمایت از مصرف کنندگان ،  وسایل سنجش سبک از قبیل ترازوی واحدهای عرضه کالا ، توسط شرکت های بازرسی همکار این اداره کل ، مورد  بازدید و  بازرسی دوره ای  قرار میگیرند .
سرپرست استاندارد خراسان جنوبی ادامه داد ترازوهای سطح بازار و بخصوص آنهایی که در مغازه ها و مراکز عرضه کالا موجود است بصورت دوره ای توسط شرکت های بازرسی همکار استاندارد مورد بررسی قرار میگیرند تا صحت عملکرد آنان مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی ادامه داد در بازدیدهای متعددی که از واحدهای عرضه کالا صورت می گیرد ، شایسته است عرضه کننده گان همکاری لازم را با بازرسان اداره کل استاندارد داشته باشند که بتوان به این طریق با جلوگیری از خطای ترازوها ،  هم حقوق عامه رعایت شود و هم حقی از فروشنده در خصوص کمیت ضایع نگردد.
دستورانی خاطر نشان کرد تمام سعی ما بر این است  با فروشندگانی که سبب ایجاد خلل در انجام کار بازرسی میشوند از طریق راهنمایی هایی که توسط کارشناس عنوان میشود ، این مشکل برطرف شود  و اگه  واحد عرضه کالا بر ممانعت خود بر عدم نظارت بر ترازو پافشاری کرد ، سازمان استاندارد بعنوان یک نهاد حاکمیتی ، میتواند با این صنوف طبق قانون برخورد نماید.

سرپرست استاندارد خراسان جنوبی در پایان از هم استانی ها درخواست کرد در صورت مراجعه به مراکز عرضه کالا و مشاهده وسایل سنجش غیر استاندارد ، مراتب را به سامانه 1517 ، بخش رسیدگی به شکایات جهت بررسی کارشناسان اطلاع دهند.