social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

دوشنبه1403/2/10

08:20:5

61

تشدید بازرسی‌ها برای اطمینان از اصالت برچسب انرژی لوازم خانگی خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد خراسان جنوبی، مهدی دستورانی، مدیر کل استاندارد استان گفت: در راستای نظارت بر کنترل نصب و اصالت رتبه‌های مندرج بر روی برچسب انرژی لوازم خانگی، 342 مورد بازرسی از مراکز عرضه لوازم خانگی در سال 1402 توسط کارشناسان اداره کل و بازرسان شرکت‌های خصوصی تایید صلاحیت شده انجام شده است.
وی در این خصوص ادامه داد: یکی از الزامات سازمان ملی استاندارد ایران در زمینه تجهیزات انرژی‌بر خانگی از جمله یخچال، کولرآبی، اجاق گاز، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و سایر محصولات، نصب برچسب انرژی روی این محصولات است.
مدیر کل استاندارد استان خاطر نشان کرد در جریان این بازرسی و نظارت‌ها، 323 مورد؛ مطابق برچسب انرژی بوده و 19 مورد فاقد برچسب بوده است.
دستورانی به مصرف کنندگان لوازم خانگی برقی توصیه کرد: در هنگام خرید حتماً به برچسب انرژی و رده آن توجه ویژه کنند، زیرا کالاهایی با رتبه‌های انرژی پایین، موجب افزایش هزینه‌های برق مصرفی در سبد خانوار می‌شود و بر این اساس ضروری است که مصرف‌کنندگان با استفاده از لوازم برقی با رتبه A و B، در هزینه‌های برق مصرفی صرفه‌جویی کنند.
وی در پایان به مردم و هم استانی‌ها توصیه کرد در هنگام خرید محصولات خانگی برقی،  با ارسال کد ۱۰ رقمی درج شده زیر علامت استاندارد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به صورت رایگان از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.