اخبار اداره کل بيشتر

50 مورد بازرسی فنی شهربازی ها در خراسان جنوبی انجام شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد خراسان جنوبی؛ محمد رضا مروی مقدم گفت: در سه ماه سال جاری  50 مورد بازرسی، بازدید فنی و ایمنی از وسایل و تجهیزات شهربازی های استان با هدف حمایت از حقوق مصرف کنندگان در خراسان جنوبی انجام شده است.
محمد رضا مروی مقدم مدیر کل استاندارد خراسان جنوبی ضمن اعلام این خبر افزود : طی سال جاری تعداد 50 مورد بازدید از شهربازی های مرکز استان انجام گرفت که با توجه به برنامه تکلیفی ابلاغی سازمان ملی استاندارد ایران، 49 درصد تحقق برنامه صورت پذیرفته است
وی  تصریح کرد : استاندارد برخی از تجهیزات و وسایل تفریحی مستقر در شهربازی ها و پارک ها بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد مشمول استاندارد اجباری بوده، بنابراین فعالیت تجهیزات تفریحی که مشمول مقررات استاندارد اجباری می باشند، اعم از تجهیزات شهربازی، زمین بازی، سازه‌های بادی، آبی و ... بدون تاییدیه سازمان ملی استاندارد ممنوع وملزم به اخذ مجوز مربوطه و استانداردسازی تجهیزات بازی میباشند.
مدیر کل استاندارد استان متذکر شد : تمامی شهربازی‌های استان طبق برنامه زمان‌بندی شده در طول سال  توسط شرکت‌هایی که توسط سازمان ملی استاندارد تایید صلاحیت شده اند مورد بازرسی و بازدید فنی و ایمنی قرار می‌گیرند زیرا وجود یک نقص کوچک در دستگاه ‌ها، وسایل تفریحی و بازی غیراستاندارد می‌تواند خسارات و حوادث جبران ناپذیری را برای خانواده ها به همراه داشته باشد که این مهم ، ضرورت تشدید نظارت استاندارد را می طلبد.
ایشان در پایان  به شهروندان توصیه کرد که هنگام استفاده از دستگاه ها و تجهیزات بازی مستقر در شهر بازی ها از وجود گواهی بازرسی استاندارد آن اطمینان حاصل کنند و هر گونه موارد تخلف را از طریق سامانه رسیدگی به شکایات با شماره تلفن ۱۵۱۷ به اداره کل استاندارد استان جهت رسیدگی اطلاع رسانی کنند.